Όλο και περισσότερο πρέπει να προωθείτε την εργασία σας και να συνδέεστε με το κοινό-στόχο σας, όπου αυτό βρίσκεται. Οπότε, με πάνω από 800 εκατομμύρια χρήστες, που είναι καλύτερα από το Facebook;
1. Δεν μπορούμε να παραβλέπουμε τα νούμερα. Είτε πρόκειται για 800 ή για 900 εκατ., το Facebook είναι το τέλειο μέρος για να εξαπλωθείτε.
Σκεφτείτε ότι, αρκετοί από τους πελάτες που στοχεύετε χρησιμοποιούν το site με κάποιο τρόπο και για κάποιο λόγο. Κυρίως, για να πάρουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και συστάσεις - γεγονός που αποδεικνύει τη διαχρονική σημασία των καλών σχέσεων και του word of mouth.
2. Το Facebook είναι σχεδιασμένο για να διακινούνται ενδιαφέροντα πράγματα. «Αν θέλετε το περιεχόμενό σας να διαδοθεί, βάλτε το στο Facebook». Αν έχει όλα ή μερικά από τα ακόλουθα χαρακτηριστικά θα αρέσει από τους ανθρώπους και θα διαδοθεί. Αν δηλαδή είναι σε σχέση με το κοινό που στοχεύετε:
- ελκυστικό,
- πιστευτό,
- ακριβές,
- σχετικό,
- διασκεδαστικό.
3. Το Facebook προσφέρει πολλούς τρόπους συμμετοχής και δέσμευσης των χρηστών και μπορεί να ανεβάσει την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας και να στείλει επισκέπτες και σε άλλες τοποθεσίες στο διαδίκτυο. Βέβαια, βασικό στόχο αποτελεί η μετατροπή των οπαδών σε πελάτες και υπάρχουν αρκετές στρατηγικές μάρκετινγκ στο Facebook για να ξεκινήσετε σωστά και αποτελεσματικά.
4. Το Facebook προσφέρει ευκαιρίες εξαιρετικά στοχευμένης PayPerClick διαφήμισης με χαμηλό κόστος. Παρατηρήστε ότι πιθανότατα βλέπετε τις ίδιες διαφημίσεις κάθε φορά που συνδέεστε! Αυτό συμβαίνει επειδή είναι εναρμονισμένες με τα χόμπι, τα ενδιαφέροντα και τη συμπεριφορά σας στο site. Παρόλο που έχει αναφερθεί ότι το κόστος αυξάνεται κατακόρυφα και γίνεται λόγος για τη συνολική αποτελεσματικότητα, η διαφήμιση στο Facebook προσφέρει επιλογές, για κόστος ανά εμφάνιση και κόστος ανά κλικ, τοποθετώντας το εμπορικό σήμα σας μπροστά σε άτομα που ενδέχεται να ενδιαφέρονται.
5. Το Facebook έχει επηρεάσει όλες τις άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που είχαν οριοθετήσει την επαγγελματική από την προσωπική δικτύωση. Ένας αυξανόμενος αριθμός χρηστών συγχωνεύουν την δραστηριότητά τους σε Linkedin, Facebook, Twitter και Google+ καθιστώντας πλέον θολά και ασαφή τα όρια μεταξύ επαγγελματικών και ιδιωτικών σχέσεων. Καθώς οι χρήστες εμπλέκονται όλο και περισσότερο με διάφορα brands, εκστρατείες, video κ.α, θα δούμε αναπόφευκτα ότι όλο και πιο πολλές επιχειρήσεις B2C, B2B, δημόσιες επιχειρήσεις και μέσα μαζικής ενημέρωσης να εμφανίζονται στο Facebook.
6. Όσοι ξεκινήσουν νωρίς θα αποκτήσουν προβάδισμα. Από την προηγούμενη παράγραφο γίνεται αντιληπτό, ότι ακόμη υπάρχει χρόνος για να κερδίσετε το Β2Β πλήθος. Είναι λίγες οι εταιρείες σε παραδοσιακούς τομείς B2B που εκμεταλλεύονται τις επιχειρηματικές υπηρεσίες που διατίθενται και τις ευκαιρίες για να οικοδομήσουν ένα brand. Καταφέρνουν να αποτελέσουν ένα δίαυλο για κάθε online περιεχόμενο, δημιουργούν μια κοινότητα και κερδίζουν επισκεψιμότητα από χρήστες που πραγματοποιούν αγορές.
Οι επιχειρήσεις Β2Β συνδέονται με τους χρήστες του Facebook με τους ακόλουθους τρόπους:
85% Μοιράζονται βασικές πληροφορίες για την επιχείρηση
62,4% Μοιράζουν περιεχόμενο όπως φωτογραφίες, video κ.α
46% Συνομιλούν με πελάτες.
27,2% Εξυπηρετούν πελάτες.
23% Δημιουργούν διαγωνισμούς και δίνουν δώρα.
Πηγή: Pagemodo
Τα μειονεκτήματα του Facebook για τις επιχειρήσεις
Φυσικά και το Facebook έχει τα μειονεκτήματα του, δεδομένου ότι δεν είναι σχεδιασμένο για επιχειρήσεις. Το να διακόπτεις τους ανθρώπους όταν συνομιλούν με την οικογένεια και τους φίλους τους, με μηνύματα της επιχείρησής σου μπορεί να έχει απίστευτα αρνητικό αντίκτυπο στη φήμη της.
Πολλές επιχειρήσεις εξακολουθούν να απαγορεύουν τη χρήση του Facebook κατά τις εργάσιμες ώρες και είναι λίγα τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη (ειδικά διευθυντές πωλήσεων σε B2B) που είναι πεπεισμένοι για τη δύναμη του Facebook να δημιουργεί σχέσεις εμπιστοσύνης ώστε με τον καιρό να ξεκινήσουν οι άνθρωποι να αλληλεπιδράσουν. Τα κλικ σε μια διαφήμιση μπορεί να είναι λίγα, οι επιχειρήσεις μπορεί να έχουν λίγους οπαδούς και ανθρώπους που μοιράζονται το περιεχόμενό τους - εκτός αν είναι πολύ γνωστές σε τοπικό επίπεδο ή μεγάλες πολυεθνικές.
Κατά συνέπεια, μερικοί από τους πιο σημαντικούς λόγους που καταγράφονται για τη μη χρήση του Facebook είναι:
32,7% Θα ήθελα να έχω μια σελίδα της επιχείρησής μου στο Facebook αλλά δεν είχα τον χρόνο να κάνω μια.
18% Δεν καταλαβαίνω πως μπορεί μια σελίδας το facebook να βοηθήσει την επιχείρησή μου.
17,5% Δεν νομίζω ότι οι πελάτες μου είναι στο Facebook.
17,2% Θα ήθελα να έχω μια σελίδα της επιχείρησής μου στο Facebook αλλά δεν καταλαβαίνω πώς να την αποκτήσω.
14,5% Δεν γνώριζα ότι υπήρχαν σελίδες για επιχειρήσεις στο Facebook.
Πηγή: Pagemodo
Εν κατακλείδι
Η σκέψη ορισμένων επιχειρηματιών για να εγκαταλείψουν την ιστοσελίδα τους και να μεταφερθούν αποκλειστικά στο Facebook είναι πέρα για πέρα λάθος. Στο μάρκετινγκ των επιχειρήσεων, οι ιστοσελίδες παραμένουν το κυρίαρχο μέσο για ανεύρεση πληροφοριών και καταλόγων και για την επιλογή νέων προμηθευτών, συνεργατών και φορέων διανομής.
Επικεντρωθείτε στους πελάτες σας. Που βρίσκονται; που πηγαίνουν για να βρουν πληροφορίες; πώς συνδέονται με ανθρώπους και επιχειρήσεις που εκτιμούν και σέβονται;
Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι, παρά το μέγεθός του, το Facebook είναι ένα εργαλείο. Χρησιμοποιήστε το σε συνδυασμό με κάποιο άλλο εργαλείο και όχι στη θέση κάποιου άλλου εργαλείου. Μην το χρησιμοποιήσετε άτσαλα. Διαμορφώστε ένα σχέδιο. Ερευνήστε για να δείτε αν το χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές και το πιο σημαντικό, αν το χρησιμοποιούν οι πελάτες σας, υφιστάμενοι και μελλοντικοί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου