Τρόποι για την ανάπτυξη της μικρής επιχείρησης

Ανεξάρτητα από πόσο μεγάλη είναι μια αγορά, υπάρχουν πάντα κάποιοι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που έχουν μεγάλα έσοδα, παρά το μεγάλο ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν. Αυτoί οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, φαίνεται να γνωρίζουν κάτι που οι άλλοι δεν μπορούν εύκολα να αντιληφθούν:
«Η μικρή επιχείρηση είναι φιλική για τους καταναλωτές»
Αν διαβάζετε αυτό το άρθρο, τότε είναι πιθανό να είστε επιχειρηματίας ή σχεδιάζετε να γίνετε και το σημαντικότερο, σκοπεύετε να χειριστείτε ο ίδιος το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας.
Προσπαθώντας να ακολουθήσουν τα βήματα μιας ήδη πετυχημένης εταιρείας, πολλοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων έχουν την τάση να προβάλουν τις επιχειρήσεις τους σαν κάτι που πραγματικά δεν είναι. Αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος και είναι ένας λόγος που πολλές μικρές επιχειρήσεις αρχικά αποτυγχάνουν. Μην ξεχνάτε πως η παρούσα κρίση μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για πολλές μικρές επιχειρήσεις.

Η τοποθέτησή σας ( positioning) ως ιδιοκτήτη μιας μικρής επιχείρησης πρέπει να είναι πάντα η ταχύτητα, η εξειδίκευση και η εξυπηρέτηση. Και δεν πρέπει να είναι απλά η τοποθέτησή σας αλλά οι πραγματικές αξίες σας. Σημαντικό ρόλο παίζει και η διαμόρφωση μιας ειλικρινούς ελκυστικής "μοναδικής πρότασης αξίας".
Υπάρχουν ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά της επιχείρησής σας που θα σας βοηθήσουν στο marketing:
1. Το ευέλικτο μοντέλο εργασίας της μικρής επιχείρησης.
Στο μάρκετινγκ μιας μικρής επιχείρησης, θα πρέπει να τονίσετε το γεγονός ότι μπορείτε να αναπτύξει ένα tailor-made προϊόν ή να παρέχετε εξατομικευμένες υπηρεσίες στους πελάτες σας.
Οι μεγάλες επιχειρήσεις παρέχουν υπηρεσίες σε μια μεγαλύτερη πελατειακή βάση και συνήθως δεν έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν αυτού του είδους την αξία. Έτσι, θα πρέπει να ψάχνετε για πελάτες που επιθυμούν αυτή την ποιότητα και να τους την παρέχετε. Στη συνέχεια, ζητήστε συστάσεις και ανακαλύψτε τρόπους για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
2. Η ταχύτητα ανταπόκρισης σε έκτακτες καταστάσεις της μικρής επιχείρησης
Για να προωθήστε την μικρή επιχείρησή σας αποτελεσματικά, θα πρέπει να δώσετε στους υποψήφιους πελάτες σας να καταλάβουν ότι μπορείτε να αλλάξετε το πρόγραμμά σας ώστε να ταιριάζει στις επιχειρηματικές τους ανάγκες.
Προφανώς, αφού η όλη διαδικασία παραγωγής ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας που προσφέρετε δεν χρειάζεται να περάσει μέσα από μια σειρά εγκρίσεων και συμβουλίων μπορείτε να ανταποκρίνεστε άμεσα στις έκτακτες ανάγκες των πελατών σας.
Επιπλέον, αν διαθέτετε μια ειδική ικανότητα ή γνώση που σας διαχωρίζει από το πλήθος, να την αναφέρετε κάθε φορά που μιλάτε για την επιχείρησής σας.
3. Η βαθιά γνώση των επιχειρηματικών αναγκών των πελατών σας
Ενώ μια μεγάλη επιχείρηση θα αναπτύξει ένα γενικό προϊόν για τους πελάτες της, εσείς ως ιδιοκτήτης μιας μικρής επιχείρησης, μπορείτε να ελέγξετε τα newsletters, την ιστοσελίδα της εταιρείας και τα προηγούμενα προϊόντα της, για να καθορίσετε τι είναι καλύτερο για αυτή.
Από την πλευρά σας, αυτό είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα. Γνωστοποιώντας στους υποψήφιους πελάτες σας αυτή την πραγματικότητα έχετε περισσότερες πιθανότητες να πάρετε εσείς τη δουλειά. Εφόσον δεν έχετε συγκεκριμένο επαγγελματικό πρόγραμμα, μπορείτε να διαθέσετε το χρόνο σας για να αναπτύξετε την καλύτερη προσφορά, που θα είναι ειδικά σχεδιασμένη για να ικανοποιήσει πλήρως τις επιχειρηματικές ανάγκες των πελατών σας.
 4. Η έμφαση στην εξαιρετική εξυπηρέτηση
Να θυμάστε πάντα ότι η επιτυχία μιας μικρής επιχείρησης είναι η εξαιρετική εξυπηρέτηση.
Μπορεί να μην είστε σε θέση να δαπανήσετε πολλά χρήματα, αλλά μπορείτε να αντέξετε οικονομικά να φέρεστε στους πελάτες σας με απόλυτο σεβασμό και ευγένεια. Δώστε τους λόγους για να μιλήσουν για εσάς στους φίλους τους.
Για παράδειγμα, πάντα να βεβαιώνεστε ότι γράφετε επαγγελματικά emails όταν στοχεύετε σε πώληση. Είναι καλή επιχειρηματική πρακτική να γράφετε email,  χρησιμοποιώντας ένα συγκεκριμένο πρότυπο, που πιθανά λάβατε στο παρελθόν από κάπου και να σας εντυπωσίασε.
Εν κατακλείδι
Έχετε κατά νου ότι μια μικρή επιχείρηση δεν πρέπει απαραίτητα να ανταγωνιστεί με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι, να επικεντρωθείτε στα δυνατά σας σημεία, και να τα επικοινωνήσετε. Η νέα τάση επικοινωνίας είναι τα social media και πρόκειται να αναπτυχθεί περισσότερο, οπότε μπορεί να χρειάζεται να εξετάσετε πως αξίζει να αφιερώσετε τον χρόνο σας στο μάρκετινγκ μέσω των social media.

image

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου