Η κατανόηση του Κύκλου Αγοράς Πελατών και των Αγοραστικών Εναυσμάτων
Κάθε πελάτης περιμένει ένα διαφορετικό είδος επαφής και αλληλεπίδρασης με εσάς και την επιχείρησή σας ανάλογα με το πού βρίσκεται ο ίδιος στον Κύκλο Αγοράς του. Επιπλέον, υπάρχουν συγκεκριμένα γεγονότα (εναύσματα) που προκαλούν τη διαδικασία αγοράς. Ας τα δούμε πιο αναλυτικά:
Ο Κύκλος Αγοράς Πελατών
Ένας απλός τρόπος για να εξετάσουμε τον Κύκλο Αγοράς Πελατών είναι να τον χωρίσουμε σε τρία βασικά στάδια:
Πώς ο Κύκλος Αγοράς επηρεάζει την προσέγγιση που απαιτείται από τις πωλήσεις
Ας υποθέσουμε πως κοιτάζετε ρούχα σε ένα κατάστημα, ροκανίζοντας τον χρόνο σας έως ότου να βρεθείτε με φίλους. Δεν έχετε κάποια συγκεκριμένη ιδέα για το τι θέλετε να αγοράσετε. Σας προσεγγίζει ένας πωλητής που είναι πεπεισμένος ότι μπορεί να σας πείσει να αγοράσετε κάτι. Εσείς ενοχλείστε από την πολύ προσοχή, και αισθάνεστε ότι σας χαλάει την ήρεμη εμπειρία περιήγησης που ελπίζατε να είχατε.
Τώρα φανταστείτε ότι έχετε πάει στο ίδιο κατάστημα. Ωστόσο, αυτή την φορά, έχετε μια επείγουσα ανάγκη να αγοράσετε ένα μαύρο πουλόβερ και δεν έχετε καιρό για χάσιμο. Θέλετε έναν πωλητή να σας βοηθήσει αμέσως, ώστε να μην σπαταλείστε το χρόνο σας ψάχνοντας. Ωστόσο, φαίνεται πως δεν καταφέρνετε να τραβήξετε την προσοχή κάποιου πωλητή και ενοχλείστε που δεν σας προσέχουν.
Ποια είναι η διαφορά;
Η διαφορά μεταξύ των δύο αυτών καταστάσεων είναι το που εσείς βρίσκεστε στον Κύκλο Αγοράς σας. Στην πρώτη περίπτωση, είστε νωρίς στο στάδιο της α) Αναγνώρισης και στη δεύτερη περίπτωση, βρίσκεστε στο στάδιο της γ) Απόκτησης.
Ανάλογα με το πού βρίσκεστε στον Κύκλο Αγοράς σας, οι προσδοκίες σας είναι διαφορετικές για το πώς πρέπει να σας αντιμετωπίσουν οι πωλητές στο κατάστημα. Αν βρίσκεστε στην αρχή του κύκλου, θέλετε σε μεγάλο βαθμό να μείνετε μόνοι, ώστε να περιηγηθείτε ελεύθερα και να «συλλέξετε πληροφορίες». Εάν βρίσκεστε στο τελευταίο στάδιο του κύκλου, θέλετε υψηλής ποιότητας βοήθεια για να ολοκληρώσετε την αγορά σας. Πολλές φορές μια λάθος προσέγγιση από τους ανθρώπους των πωλήσεων, οδηγεί σε απογοήτευση τον αγοραστή.
Τι πρέπει να κάνω με τους επισκέπτες που δεν είναι έτοιμοι να αγοράσουν
Δεδομένου ότι οι επισκέπτες που βρίσκονται νωρίς στον Κύκλο Αγοράς τους δεν είναι πιθανό να αγοράσουν από την πρώτη τους επίσκεψη στην επιχείρησή ή ιστοσελίδα σας, πρέπει να ξέρετε πώς να τους χειριστείτε καλύτερα σε περίπτωση που μετατραπούν αργότερα σε αγοραστές. Αυτή είναι μια παράμετρος που βλέπουμε ότι συχνά δεν της δίνεται η κατάλληλη προσοχή, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη διαρροή επισκεπτών και να χάνονται χρήματα που έχουν επενδυθεί από το μάρκετινγκ.
Πρέπει να κρατήσετε καλή επαφή μαζί τους για μια χρονική περίοδο και να οικοδομήσετε μια σχέση εμπιστοσύνης (Lead Nurturing). Στη συνέχεια, αν κάποιο γεγονός πυροδοτήσει μια ανάγκη για άμεση αγορά, τότε το προϊόν/υπηρεσία σας πιθανά θα βρίσκεται στην κορυφή της λίστας αγορών των επισκεπτών σας.
Για να το κάνετε αυτό, πρέπει να έχετε το e-mail τους, το κινητό τους ή κάποιο άλλο κανάλι απευθείας επικοινωνίας. Οι επισκέπτες της επιχείρησης ή ιστοσελίδας σας θα είναι αρχικά διστακτικοί στο να σας δώσουν τα στοιχεία τους, οπότε πρέπει να τους προσφέρετε κάτι αξίας. Πώς να το κάνετε αυτό θα το καλύψουμε σε άλλα άρθρα του blog.
Εφόσον έχετε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους, μπορείτε να τους τροφοδοτείτε με υλικό αξίας για να καλλιεργήσετε εμπιστοσύνη. Πχ στέλνοντάς τους ειδικές προσφορές, ενημερωτικά δελτία, webinars, κλπ.
Η αποτελεσματική γαλούχηση (Lead Nurturing) των επισκεπτών επιταχύνει την διαδικασία β) εξέτασης. Ένας μελλοντικός πελάτης, κατά την έρευνά του, αναζητά συγκρίσεις προϊόντων, reviews χρηστών, success stories κ.α. Εάν παρέχετε εσείς τις παραπάνω πληροφορίες, τότε διευκολύνετε τους επισκέπτες σας και τους οδηγείτε πιο γρήγορα στο επόμενο στάδιο, γ) την απόκτηση.
Η ωριμότητα της αγοράς διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο στο στάδιο που βρίσκονται οι επισκέπτες σας στο Κύκλο Αγοράς τους. Για αγορές και προϊόντα που βρίσκονται σε πρώιμα στάδια και απαιτείται ακόμα πολύ εκπαίδευση, οι περισσότεροι επισκέπτες σας θα βρίσκονται πολύ νωρίς στον Κύκλο Αγοράς τους.
Τι είναι τα αγοραστικά εναύσματα
Το έναυσμα είναι ένα γεγονός που κάνει έναν αγοραστή να αποκτά μια σαφή ανάγκη, η οποία συνήθως μετατρέπεται σε ένα σκοπό και μια αίσθηση επείγοντος στη διαδικασία αγοράς του. Για παράδειγμα, μπορεί να είχατε ένα γενικό ενδιαφέρον για να αγοράσετε μια καινούρια φωτογραφική μηχανή. Έτσι, μπορεί να περιηγηθείτε στο διαδίκτυο και να διαβάσετε διάφορες κριτικές. Όμως, ένα επερχόμενο ταξίδι θα μπορούσε να λειτουργήσει ως έναυσμα που θα σας κάνει να βγείτε για ψώνια με σαφή πρόθεση να αγοράσετε.
Άλλα παραδείγματα εναυσμάτων:
Το συγκεκριμένο ερέθισμα που κάνει τους πελάτες σας να θέλουν να αποκτήσουν κάτι είναι διαφορετικό από άνθρωπο σε άνθρωπο. Το να έχετε μια σαφή εικόνα και κατανόηση αυτών των εναυσμάτων σας βοηθά:
Εργαστείτε με τα εναύσματα για να βελτιώσετε τις πωλήσεις σας. Ας δούμε τα τέσσερα βήματα:
Εξετάστε τη «διαδικασία πωλήσεών σας» αντικειμενικά. Αναρωτηθείτε:
Εξαλείψτε κάθε δραστηριότητα που αποδεδειγμένα δεν προσθέτει αξία στη διαδικασία λήψης αποφάσεων του υποψήφιου πελάτη σας. Βασίστε τις προβλέψεις σας στη συμπεριφορά των αγοραστών – και όχι μόνο στη δραστηριότητα των πωλήσεων ή στις προσδοκίες σας.
Μην εκπλαγείτε αν καταλήξετε να πουλάτε περισσότερο, με λιγότερη προσπάθεια ή αν πετυχαίνετε με μεγαλύτερη συχνότητα τις προβλέψεις των πωλήσεων σας!
image
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου