10+1 πράγματα που πρέπει να κάνουν οι επιχειρηματίες πριν από το 2012

Ο Δεκέμβριος είναι περίεργος μήνας και με ότι συμβαίνει, πολλοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων ξεχάσατε να προγραμματίσετε για το νέο έτος. Όμως, ο σχεδιασμός είναι το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνει ο ιδιοκτήτης μιας μικρής επιχείρησης για να διασφαλιστεί η επιτυχία της στο μέλλον. Βοηθά να επικεντρωθούμε σε αυτό που  θέλουμε να πετύχουμε και να μετατρέψουμε τους μεγάλους στόχους μας σε μικρότερες καθημερινές εργασίες που είναι πιο εύκολο να διαχειριστούμε.
Πάμε λοιπόν να τα δούμε ένα-ένα:

1. Θέστε προσωπικούς στόχους: Ο καθορισμός των στόχων είναι το πρώτο βήμα για την επίτευξη τους. Αν δεν ξέρεις πού πηγαίνεις - πώς θα ξέρεις, ότι έφτασες στο σωστό μέρος; Σκεφτείτε που θέλετε να βρίσκεστε σε ένα χρόνος από τώρα. Στη συνέχεια, σπάστε αυτόν τον στόχου σε πιο μικρά και διαχειρίσιμα βήματα που μπορείτε να ακολουθείτε κάθε εβδομάδα και μήνα. Αν θέλετε να βελτιώσετε την ισορροπία μεταξύ εργασιακού / προσωπικού χρόνου, την οικονομική σας κατάσταση ή τη φυσική σας κατάσταση, το να θέσετε ένα στόχο, θα σας βοηθήσει να πετύχετε.


2. Θέστε επιχειρηματικούς στόχους: Ως γνωστόν, οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, πιέζονται από τον χρόνο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να παραμεληθεί ο επιχειρηματικός σχεδιασμός. Ο Stephen Covey, συγγραφέας του «Οι επτά συνήθειες των ιδιαίτερα αποτελεσματικών ανθρώπων», λέει ότι οι περισσότεροι άνθρωποι περνούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους σε εργασίες που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα και ότι τείνουν να παραμελούν σημαντικές, αλλά όχι επείγουσες εργασίες, όπως η τοποθέτηση στόχων. Αν έχετε να κάνετε ένα εκατομμύριο πράγματα, βεβαιωθείτε ότι έχετε ορίσει στόχους και διασφαλίστε ότι είναι SMART - συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, ρεαλιστικοί και χρονικά προσδιορισμένοι. Ένα παράδειγμα ενός στόχου SMART είναι, «τον επόμενο μήνα θα αποκτήσω τρεις νέους πελάτες, ζητώντας συστάσεις από τους υφιστάμενους πελάτες μου."

3. Κάνετε τους υπαλλήλους σας να θέσουν στόχους: Βοηθήστε τους υπαλλήλους σας να υλοποιήσουν τις φιλοδοξίες στην σταδιοδρομίας τους, ζητώντας τους να κάνουν μια λίστα με στόχους που θα ήθελαν να πετύχουν στο επόμενο έτος. Οι στόχοι αυτοί μπορούν να περιλαμβάνουν δραστηριότητες που θέλουν περισσότερο ή λιγότερο να κάνουν, τομείς στους οποίους θα ήθελαν να βελτιωθούν και νέες ικανότητες που θα ήθελαν να αναπτύξουν. Μόλις δημιουργηθεί ο κατάλογος, μπορείτε να κάνετε μια ανοιχτή συζήτηση για το πώς μπορείτε να τους βοηθήσετε να κάνουν τους στόχους τους πραγματικότητα.

4. Αναλύστε ξανά τα έξοδά σας: Κοιτάξτε κάθε έξοδο της επιχείρησής σας και δείτε εάν υπάρχει κάποιος τρόπος να το μειώσετε. Τελειώνει το συμβόλαιο της τηλεφωνίας σας; Αν ναι, μπορείτε σχεδόν πάντα να διαπραγματευτείτε μια καλύτερη συμφωνία για την επιχείρησή σας. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να πάρετε μια πρόσφορά από τον ανταγωνισμό, να επικοινωνήσετε με το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών και να ζητήσετε μια καλύτερη τιμή - είναι τόσο απλό. Εφόσον μπείτε στην διαδικασία, ζητήστε από την ασφαλιστική σας εταιρεία να αναπροσαρμόσει τα ασφαλιζόμενα κεφάλαια και ρίξτε μια ματιά στο μηνιαίο αντίγραφο κίνησης του τραπεζικού σας λογαριασμού για να εξασφαλίσετε ότι δεν πληρώνετε πολλά σε προμήθειες και τόκους.

5. Ενημερώστε τις τιμές σας: Αυτό πρέπει να συνοδεύεται με την εκ νέου ανάλυση των εξόδων σας (4). Σε περίπτωση που το κόστος που φέρει το προϊόν σας έχει αυξηθεί, θα πρέπει να εξετάσετε αν αυτό θα επηρεάσει το μηνιαίο σας νεκρό σημείο (break even). Εάν τα περιθώρια κέρδους σας εξαφανίζονται λόγω της αύξησης του κόστους παραγωγής, ίσως είναι καιρός να ανεβάσετε τις τιμές σας. Βέβαια, δεν είναι όλες οι αυξήσεις των τιμών αποτέλεσμα υψηλότερων εξόδων. Η αξία και πως αυτή γίνεται αντιληπτή, μπορεί συχνά να επηρεάσει την τιμή που είναι πρόθυμος να πληρώσει ο πελάτης σας, για το προϊόν σας. Οπότε, αν προσφέρετε ένα προϊόν υψηλής ποιότητας μπορείτε να εξετάσετε μια στρατηγική τιμολόγησης που να ανταποκρίνεται καλύτερα στην αξία που παρέχετε και όχι στα έξοδα σας.

6. Υπολογίσετε εκ νέου το μηνιαίο σας νεκρό σημείο (break even): Μπορεί πρόσφατα να έχετε υπολογίσει το νεκρό σημείο σας, αλλά όπως λένε οι άνθρωποι τις αγοράς: «Μας κυνηγάν οι αλλαγές». Με όλες τις διακυμάνσεις στην αγορά αυτές τις μέρες είναι πολύ πιθανό ότι οι πάγιες δαπάνες σας (ενοίκιο, εξοπλισμός, επιτόκια) και τα μεταβλητά κόστη (μισθοί, προμήθειες, το κόστος των υλικών) έχουν αλλάξει από τότε που αρχικά τα υπολογίσατε. Είναι εξαιρετικά σημαντικό για την επιχείρησή σας, να γνωρίζετε αυτό τον αριθμό και να τον διατηρείτε πάντα ενημερωμένο επειδή σας λέει πόσες πωλήσεις πρέπει να κάνετε, προκειμένου να επιβιώσει η επιχείρησή σας. Βεβαιωθείτε ότι εσείς και οι υπάλληλοί σας έχετε επίγνωση αυτού του αριθμού, έτσι ώστε να μπορείτε να εργάζεστε όλοι μαζί για να το ξεπερνάτε.

7. Καθορίστε στόχους πωλήσεων: Το να λέτε ότι θέλετε φέτος να αυξήσετε τις πωλήσεις σας δεν είναι αρκετό. Αντί να χρησιμοποιήστε μια προσέγγιση του στυλ: «Θέλω να πάρω το 1 τοις εκατό από την ελληνική αγορά», αναπτύξετε μια πιο ρεαλιστική πρόβλεψη πωλήσεων, καθορίζοντας με πόσους υποψήφιους πελάτες μπορείτε να έρθετε σε επαφή κάθε εβδομάδα και πόσες συναντήσεις μπορείτε να κάνετε κάθε μήνα. Χρησιμοποιώντας αυτή την προσέγγιση θα καταλάβετε τι πρέπει να κάνετε κάθε μήνα για την κάλυψη μηνιαίων και ετήσιων στόχων πωλήσεων.

 8. Αναπτύξτε ένα απλό σχέδιο μάρκετινγκ: Δεν χρειάζεται να είστε γκουρού για να αναπτύξετε ένα σχέδιο μάρκετινγκ, αλλά πρέπει να καταλάβετε σε ποιους θέλετε να πουλήσετε. Προσπαθήστε να ορίσετε ποιοι είναι οι πελάτες σας δημογραφικά (ηλικία, φύλο, επάγγελμα, εισόδημα), γεωγραφικά (χώρα, νομός, πόλη, ταχυδρομικός κώδικας), και βάση συμπεριφορών (τις στάσεις τους, τις αξίες τους, τα ενδιαφέροντα τους και τα οφέλη που αναζητούν). Εφόσον ξέρετε σε ποιους στοχεύετε, είναι πιο εύκολο να καθορίσετε τα προϊόντα που προσφέρετε, την τιμή τους, τις προωθητικές ενέργειες που θα χρησιμοποιήσετε και από πού θα μπορούν να αγοραστούν τα προϊόντα σας, επειδή κάθε δραστηριότητα θα έχει προγραμματιστεί με βάση και στόχο τον πελάτη σας. Η αξιολόγηση των αναγκών της αγοράς-στόχου σας και η επικέντρωση των προσπαθειών σας στο μάρκετινγκ για αυτό το κοινό θα σας βοηθήσει να κερδίσετε περισσότερα χρήματα από αυτά που θα διαθέσετε στο μάρκετινγκ.

9. Αναπτύξτε μια πρόβλεψη των ταμειακών ροών: Πρέπει να γνωρίζετε πώς ρέουν τα χρήματα μέσα και έξω από την επιχείρησή σας. Μία πρόβλεψη των ταμειακών ροών περιλαμβάνει μηνιαίες προβλέψεις πωλήσεων, το κόστος πωλήσεων και τα λειτουργικά έξοδα. Αν δεν έχετε μία πρόβλεψη των ταμειακών ροών - τώρα είναι η ώρα να αναπτύξετε μια, ώστε να μπορείτε να ξέρετε που πάτε και να βεβαιωθείτε ότι δεν θα σας τελειώνουν τα χρήματα (ρευστότητα).

10. Επικοινωνήστε με τους πελάτες σας: Η περίοδος των διακοπών είναι πολύ καλός χρόνος να έρθετε σε επαφή με όλους όσους συνεργαστήκατε. Να τους ευχαριστήσετε για την υποστήριξή τους και να τους ευχηθείτε για το νέο έτος. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να το κάνετε αυτό κατ’ ιδίαν, αλλά ένα τηλεφώνημα, ένα e-mail ή μια κάρτα θα δείξει ότι εκτιμάτε τη σχέση σας. Αν αποφασίσετε να στείλετε μια κάρτα, βεβαιωθείτε ότι είναι χειρόγραφη με ένα προσωπικό μήνυμα, καθώς οτιδήποτε άλλο μπορεί να έχει πραγματικά αρνητικές επιπτώσεις στη σχέση. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η προσωπική επαφή αποτελεί τρόπο για την ανάπτυξη της μικρής επιχείρησης.

11. Κάνετε μια καλή πράξη: Πράξεις που επιδεικνύουν κοινωνική αλληλεγγύη είναι σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, αναγκαίες. Υπάρχουν αμέτρητοι οργανισμοί σήμερα στην Ελλάδα που χρειάζονται υποστήριξη είτε οικονομική, είτε σε επίπεδο τεχνογνωσίας. Βάλτε το λιθαράκι σας και επικοινωνήστε το, καθώς η ηθική συμπορεύεται με την ευτυχία.

Εσείς τί πράγματα σκοπεύετε να κάνετε πριν από το 2012;
image

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου