Ποιόν εμπιστεύονται οι Έλληνες χρήστες διαδικτύου;

Αναζητούμε πληροφόρηση και γνώση με ένα τελείως διαφορετικό τρόπο σε σχέση με 10-15 χρόνια παλιότερα.
Πριν από 10 χρόνια η μαζική αποστολή αλληλογραφίας, τα διαφημιστικά τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ, οι εμπορικές επιδείξεις και εκθέσεις ήταν αποτελεσματικοί τρόποι για μια επιχείρηση, να αποκτήσει ή να διευρύνει την πελατειακή βάση της.
Ο P. Kotler λέει στο βιβλίο Kellogg on branding: «Υπάρχουν δυο απαντήσεις στην πρόκληση με την οποία έρχονται αντιμέτωπες οι εταιρίες σχετικά με το μάρκετινγκ. Η μία είναι να γνωρίσετε καλύτερα τους πελάτες σας και να έρθετε κοντά τους. Η άλλη είναι να διαφοροποιήσετε την προσφορά σας… ώστε η προσφορά σας να ξεχωρίζει, ως σχετική και ανώτερη σε αξία σε ένα ξεκάθαρο στόχο της αγοράς».

Για να πετύχεις καλύτερα αποτελέσματα πωλήσεων θα πρέπει να ταιριάξεις τον τρόπο που λανσάρεις και διαθέτεις τα προϊόντα/ υπηρεσίες σου με τον τρόπο που οι άνθρωποι ενημερώνονται γύρω από αυτά και τα ψωνίζουν. Μπορείς;
Φυσικά και μπορείς.
Πλέον, το διαδίκτυο είναι το μέσω από το οποίο πραγματοποιούμε ως κοινωνία όλο και περισσότερες και πιο πολύπλοκες δραστηριότητες. Πληρώνουμε λογαριασμούς, κοινωνικοποιούμαστε, ακούμε μουσική, κανονίζουμε διακοπές, παίζουμε, ενημερωνόμαστε, αγοράζουμε!
Αλλά που πηγαίνουμε στο διαδίκτυο για αυτές τις δραστηριότητες;
Μπορούμε να ξεχωρίσουμε 3 βασικές περιοχές του διαδικτύου.
  • Πρωτίστως οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης, βλέπε google, yahoo, bing κτλ για να πληροφορούνται και να ψωνίζουν. Ένας χρήστης μπορεί κατά μέσω όρο να κάνει δεκάδες αναζητήσεις την ημέρα και επιλέγει την άνεση του σπιτιού του ή του γραφείου του αντί να ακούσει κάποιον πωλητή, να δει ένα διαφημιστικό σποτ στην τηλεόραση, ή να πάει σε κάποια εμπορική έκθεση.
  • Φυσικά το δεύτερο μέρος στο οποίο οι άνθρωποι πληροφορούνται και ψωνίζουν είναι τα κοινωνικά δίκτυα – social media βλέπε facebook, linkedin, twitter, you tube, digg κα. τα οποία ξεκίνησαν σαν ιστοσελίδες που στόχευαν σε συγκεκριμένες νησίδες (μικρά μέρη) της αγοράς αλλά εξελίχθηκαν σε mainstream. Οι άνθρωποι κάνουν ‘’like’’, προτείνουν, σχολιάζουν.
  • Ένα άλλο μέρος που επισκέπτονται και εμπιστεύονται οι άνθρωποι για να λάβουν πληροφόρηση είναι η blog- όσφαιρα. Υπάρχουν πάνω από 100 εκατομμύρια (!) blogs τα οποία είναι είτε εταιρικά είτε προσωπικά και πολλά από αυτά με καταπληκτικούς αρθρογράφους και περιεχόμενο.  Όπως και να έχει, αυτός ο αριθμός καλύπτει κάθε πλευρά και κάθε γωνιά της παγκόσμιας αγοράς.
Άρα οι άνθρωποι προτιμούν να εμπιστευτούν τις μηχανές αναζήτησης, τα social media και τα blog αντί να εκτίθενται σε διαφημιστικά μηνύματα που προσπαθούν να τους αποσπάσουν την προσοχή.
Εκεί πρέπει να εστιάσει η επιχείρηση σήμερα, είτε αφορά καταναλωτικά αγαθά, υπηρεσίες, B2C, B2B. Όσο καλύτερα κατανοήσει μια μικρή και ευέλικτη επιχείρηση το διαδίκτυο και την δυναμική του, τόσο πιο πολλές οι πιθανότητες της να ανταγωνιστεί και να ξεπεράσει «τα μεγάλα και αργοκίνητα ψάρια» της αγοράς.
Συμφωνείς με όλα αυτά; ποιες ευκαιρίες πιστεύεις πως μπορεί να εκμεταλλευτεί η μικρή επιχείρηση στο διαδίκτυο σήμερα;
Θα χαρώ να αφήσεις το σχόλιο σου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου